15 Ocak 2016 Cuma

Nasıl Başladı Bu Serüven

Uzun yıllar hep kiloyla bir mücadelem oldu. Çocukluğum hariç, hiçbir zaman öyle çok zayıf olamadım. E tabi yaş kemale ermeye başlayınca da artık bu kilolu halimi beğenmemeye başladım. İşin garibi , kilo aldığım söylendiğinde de kesin bir tavırla " hayır ben basenli bir vücut yapısına sahibim o nedenle de kiloluymuşum gibi görünüyorum" diye bir de savunma mekanizmam vardı. Sonra çeşitli zayıflama hapları kullandım, ki hala hayatta olduğuma şükrediyorum, tabi o haplarla bir süre zayıfladım ama hapları bırakınca hooop iki katı...

Ve evlilik... İşte asıl hikayenin başlangıcı budur benim için. Eşim akşam çaylarının yanında bir şeyler yemeyi çok sever. Ben de severim ve evlendikten kısa bir süre sonra da ben tam tamına 10 kilo daha aldım. Düğün maratonunda gelinliklerin içinde kuğu gibi süzülmek için zayıflama haplarıyla kendimi 57 kiloya getirmiştim. 8 ay gibi bir süre sonra tartıda kendimi 67 olarak görünce küçük bir şok yaşasam da yaşam tarzımdan hiç taviz vermedim. Bunun ardından bel fıtığım tekrar etti gelsin kortizonlu haplar gitsin kortizonlu iğneler ve 1 ay boyunca hep yiyip yiyip yatmalar oooo ben bir güzel 72 kiloyu gördüm. Sonra zayıflamak adına Mora Terapisi ile tanıştım. İçeriği mantıklı geldi ve bu sayede 67 kiloya düştüm ancak iki haftada bir seans, seans süreleri 1 saat sürüyor hem vakit hem de maddi anlamda biraz zor gelmeye başlamıştı ki hamile olduğumu öğrendim. Yani 67 kiloyla hamile kaldım ve doğuma 86 kiloyla girdim. 2 sene içersinde 74 kiloya indim fakat hala kiloluydum ve hala hiçbir kıyafeti kendime yakıştıramıyordum. Çok uzun bir süre yani bu yaza kadar da 74 kilo olarak hayatıma devam ettim bu yaz da tatil dönüşü tartıda kendimi 77 kg görünce bende alarmlar çalmaya başladı. Öyle ki annem 56 yaşında ve 2 çocuk 2 torun sahibi bir kadın olarak 80kg iken benim daha 32 yaşında, 3,5 yaşında bir oğlumun olup 77 kg olmam gerçekten bir kabustu. Ne yapayım, ne edeyim, nerelere gideyim diye kara kara düşünürken, bebekliğini bildiğim bir aile dostumuzun kızı çıkıp geldi ben ona kendi çapımda Hızır gibi yetişti diyorum. Kendisi 94 kiloyken yani ben onu en son bıraktığımda öyleyken bana geldiğinde 70'li kilolarda görünce hemen çektim kenara ve anlat ne yaptın diye bir güzel sorguya çektim. O da bana işte bu Diyeti anlattı. Dinledim, kitabı aldım okudum , testini yaptım ve çok mantıklı geldi. Tamam dedim Ağustos'ta başlayacağım bu diyete. 1 Ağustos oldu çocukluk arkadaşlarımla kahvaltı düzenlendi ve katılmazsam olmaz tamam yarın yaparım dedim. 2 Ağustos oldu, sabah uyandım eşime yoğun bir diyete gireceğim için son son bir pide mi yesek dedim o da gel yerinde yiyelim dedi aldı beni ilk tanıştığımızdan beri gittiğimiz o çok güzel pideciye götürdü şehir dışında bir güzel yedim ve artık 3 Ağustos 2015 tarihi itibariyle Atak evresiyle diyete başladım. Dukan Testi bana 6 gün Atak, 119 gün Seyir, 170 gün Güçlendirme çıkardı ve ideal kilomu da 60 olarak belirledi.  

Diyetin içeriği, testi nasıl yapacağınızı tek tek anlatacağım. Şu an ideal kilo olan 60 kg oldum ve Güçlendirme Evresinin 2. haftasındayım. Bu süreçte benim gün ve gün eridiğimi gören yakın çevrem ve iş arkadaşlarım bana neler yaptığımı sorup kendileri de başladılar. Şimdi bir çoğumuz güçlendirmedeyiz bir çoğumuzun da hedefine 2-3 kg kaldı. Tabi bu arada bana gelen soruların gerek instagram üzerinden gerek yüz yüze haddi hesabı kalmayınca oturdum bir blog açmaya karar verdim. Öncelikle belirtmek isterim ki blogumun hiçbir koçluk ya da reklam gibi bir amacı yoktur. Sadece etrafımda bu diyeti yapanları bildiğim gibi bilmediğim bir çok insan var onlarla tanışmak ve tabi bu diyeti yapmaya karar verecek olan insanların diyet sürecinde yollarına eşlik etmek için buradayım. O halde artık başlayalım Dukan Diyeti Nedir? Nasıl Yapılır? Evreleri Nelerdir? Ne yenir ne içilir? 

Dukan Diyeti Nedir?
Dukan Diyeti 4 adımla zayıflamanızı sağlayacak bir programdır. İlk iki adım istenmeyen kilolardan kurtulmanız, diğer iki adım ulaştığınız kiloyu ömür boyu korumanızı sağlamaktadır. Evrelerine kısaca göz atacak olursak;

Atak Evresi

Protein bakımından zengin izinli 72 yiyeceği 2-7 gün arasında yediğiniz ve hızlı bir şekilde vücuttaki ödemi ve suyu atan evredir. Buna Saf Protein (SP) günleri diyeceğiz. Bu evrede İzinli besinler şöyle;
- Yağsız sığır, dana eti
-Izgaralık dana eti
-Kaz ve ördek dışındaki kümes hayvanları
-Tüm balık çeşitleri
-Deniz mahsülleri (kabuklular ve yumuşakçalar)
-Yumurta
-Yağsız süt (Burada dikkat günlük kullanımı 1 su bardağından fazla kaçırmayın) 
ve tüm ömrümüz boyunca asla bırakmayacak olduğumuz Yulaf kepeği. Bu evrede yulaf kepeğini günlük 1,5 yemek kaşığı kullanıyoruz. (Ben Doğalsan Yulaf kepeğini öneriyorum)

Seyir Evresi

28 çeşit sebzeyi ekleyerek , sebzelerle birlikte proteini de yemeye devam ettiğimiz ve asıl kiloyu vereceğimiz, hedef kiloya ulaşıncaya kadar sürdüreceğimiz evre. Burada bir çok çeşit mevcut ben kısaca şöyle anlatayım. Eğer 10 kilo üzerinde kilo vermeyi düşünüyorsanız 1/1 dediğimiz yani bir gün Saf Protein (SP) bir gün de Protein + Sebze (PS) olarak diyeti sürdürebilirsiniz. Eğer bu şekilde kafam karışır derseniz 5 gün SP , 5 gün de PS yapabilirsiniz. (bu biraz sıkıcı olabilir) ya da 10 kilonun altında kilo verecekseniz 2/5 dediğimiz Pazartesi ve Perşembe SP günleri, diğer günler ise PS günleri yapabildiğiniz bir sürecin içersine giriyorsunuz. Yulaf kepeği 2 yemek kaşığı.

Güçlendirme Evresi

Meyve, Tam tahıllı buğday ekmeği ,peynir ve nişastalı yiyecekleri de programınıza eklediğiniz , ilk yarısı bir ödül öğünü ve bir nişasta öğünü olan , ikinci yarısı da hafta da 2 ödül öğünü ve 2 nişasta öğünü yapacağınız , hedefi görmüş ve gayet kendinden emin bir şekilde yolunuzda ilerlediğiniz artık bundan sonra diyetinizi sadece Perşembe günü SP yaparak sürdüreceğiniz en güzel evre.Ne demek ilk yarı -ikinci yarı? Verdiğiniz her kiloyu 10 ile çarpıp kaç gün güçlendirme yapacağınızı hesaplayacaksınız. Yani diyelim ki 5 kilo verdiniz 50 gün güçlendirme yapacaksınız. Bunun ilk 25 günü ilk yarı, ikinci 25 günü ikinci yarı olur. Yine yulaf kepeğini 2 yemek kaşığı yiyorsunuz. 

Koruma Evresi

Kilosunu vermiş, yağlarını yakmış, yeni görüntüsüne bir türlü inanamayan güzelim Dukan şampiyonu. Artık bundan sonra ne yersen yiyeceksin sadece ömrünün sonuna kadar haftada bir gün ve hep aynı gün (Dukanca Perşembe) SP yiyerek hayatını hep şık, zayıf ve özgüveni tam olarak devam ettireceksin... Ve ömür boyu 3 yemek kaşığı yulaf kepeği...

Detaylar, Tolere besinler ve daha birçok şey ikinci yazımda olacak. 
Ancak eğer bu diyeti yapmaya karar verirseniz ilk olarak bilmeniz gereken şey asla bırakmamanız olmasıdır. Çünkü bıraktığınızda iki katı kilo alırsınız. Tüm evreleri hakkıyla tamamlamanız gerekiyor. Bittiğinde Perşembe Proteinleri atlanmamalı. Ve bu diyeti ömrünüz boyunce sadece 2 kez yapabiliyorsunuz ve ikincide ilki kadar hızlı kilo vermiyorsunuz çünkü artık metabolizmanız bu diyeti çok iyi biliyor ve nasıl savaşacağını kestirdi.Size bir hayli direnecektir. Şimdi karar verdiniz başlayacaksınız o halde hadi önce Dukan Diyeti kitabını edinin sonra gidin bir kan testi verin çünkü proteine alerjiniz olabilir ya da proteinin tetikleyeceği bir hastalığınız, ya da kolestrolünüz. Tüm bunlara baktırın ve yola çıkın. Unutmayın ben hep yanınızda olacağım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder