19 Ocak 2016 Salı

Detaylar Detaylar Detaylar

Merhaba Dukan Adayları ve Dukan Şampiyonları...

Burada karla karışık yağmur var hava da buz. Böyle bir havada dinlendirici müzik eşliğinde yazı yazmak iyi gelebilir diye düşündüm.

Bir önceki yazımda sizlere Dukan diyetinin ne olduğu ve evreleri hakkında kısa bir bilgi vermiştim. Dukan Testinin nasıl yapılacağına gelince; test aslında istenilen bilgileri girdiğinizde size sonucu veriyor. Dikkat etmeniz gereken şey; bayanlarda "ulaştığınız en yüksek kilo" sorusuna doğumu hesaba katmadan ulaştığınız en yüksek kiloyu yazmanız. Aksi taktirde sonuç yanıltıcı olabilir. Mesela benim öyle olmuştu. Testi ilk yaptığımda, tabi acemilik de var, en yüksek kiloyu doğuma girdiğim kilo yazmıştım ve sonuç farklı olmuştu ben tam bir ay kadar seyir evresini uzatıp sonuç kiloya inmeye çalışsam da 59 kilodan bir gr dahi ilerlemedi. Bazen 58 oldu ama hoop tekrar 59 kg a geri döndüm. Sonra Dukanın bir lafı geldi aklıma "siz ne yaparsanız yapın benim dediğim kiloya gelirsiniz". Araştırmalarım sonucu en yüksek kilonun doğum kilosu olmadığını öğrendim ve testi tekrar yaptığımda olduğum kiloyu ideal kilo olarak verdi test bana. Yani ben 1 ay kadar boşuna seyiri uzatmış oldum. Neyse bunda da bir hayır vardır diyerek Güçlendirme evresine geçtim. Bu 3. haftam ve gerçekten kendimi çok iyi hissediyorum. En güzel yanı ise tüm süreç boyunca kendimi asla diyette hissetmedim. Bu duygular hakkında daha detaylı yazacağım. Ama şimdi yine bir önceki yazımda bahsettiğim Sınırlı İzinlilerden biraz konuşalım. Sınırlı izinli dediğimiz olay gün içerisinde izin verilen besinleri belli bir sınır çerçevesinde tüketmek. Atakta maalesef sınırlı izinli yok, ancak Seyirden itibaren Sınırlı izinlileri tüketebiliyorsunuz. Seyirde günlük limiti 2 olan sınırlı izinliler Güçlendirme evresinde günlük limit 3 olarak karşımıza çıkıyor. Peki neler bu sınırlı izinliler;

-Meyveli yoğurt. (Burada dikkat etmeniz gereken içindeki şeker, yani şeker yada furuktoz olmayacak. Meyve seyir boyunca yasak ancak sınırlı izinli olarak 1 meyveli yoğurt yiyebiliyorsunuz)
- 1 yemek kaşığı mısır nişastası
-Goji Berry (Kurt üzümü diye bilinen ve aktarlarda bulabileceğiniz bir yiyecek. Atakta günde 1 yemek kaşığı, Seyirde SP günlerinde 1, PS günlerinde 2 yemek kaşığı, Güçlendirme evresinde de günde 3 yemek kaşığı kadar tüketebiliyorsunuz.
-Surımı (8 adet kadar yiyebiliyorsunuz. Atıştırmalık çubuklar olarak geçiyor ben hiç yemedim )
-Susam, Çörek Otu, Keten Tohumu (1 tutam kadar)
-Tatlandırıcı şeker veya sakızlar (4-5 adet)
-Kırmızı Şarap ( 3 yemek kaşığı fakat sadece pişirme amaçlı)
-Tavuk- Hindi Sosisi (50 gr ben gerek duymadım)
-%7 yağlı peynir (30 gr)
-Yulaf Kepeği ( Atak - 1,5 yemek kaşığı, Seyir- Güçlendirme- 2 yemek kaşığı, Koruma - 3 yemek k.)
-Buğday Kepeği (1 yemek kaşığı kadar buğday kepeğini günlük limitiniz olan yulaf kepeğinin bir kaşığıyla değiştirip kullanabiliyorsunuz. Ciddi kabızlık durumlarında işe yaradığı söyleniyor)
-Yağsız süt (1 su bardağı)
-Zeytin yağı  (1 Tatlı kaşığı kadar. Ancak krep, tavada tavuk gibi şeyler yapacaksanız yağı tavaya damlatıp peçeteyle sildiğinizde daha az yağ tüketmiş olursunuz. Eğer günlük yağ hakkınızı kullanmayacaksanız onun yerine 7 adet zeytin yiyebilirsiniz)
-Yağsız Süt Tozu (3 yemek kaşığı. Burada bahsedilen pastalara katılan süt tozudur. Kesinlikle kahve için olan süt tozlarını almayın. Ben Pınar Marka süt tozunu öneriyorum. )

Yalnız burada dikkat edilmesi gereken şey ise yulaf kepeğini her gün düzenli kullanmamız gerekiyor ancak diğer sınırlı izinlileri kilonuz duraksamaya girdiyse hemen kesin. Çünkü sınırlı izinlilerin duraksama olmadığı zaman kullanılması öneriliyor. Tecrübeyle sabit.

Bu bilgilerden da bahsettikten sonra gelelim duraksama olayına. Evet duraksama dediğimiz kavram aslında dukancılar için bir kabus. Kimse kilosunun duraksamaya girmesinden hoşlanmaz. Zira ben de hiç hoşlanmadım. Bu arada dukan testinde çıkan hangi tarihte hedefe ulaşacağınız sizi sıkıntıya sokmasın çünkü o tarih duraksama yaşanmadan hedef kiloya ulaşılacağı tarihtir. Normal süreçte haftada 1 veya 1,5 kilo kadar verilmesi gerekir. Ancak 9 gün olmuş ve hala kilo kaybı olmamışsa duraksamaya girmişsiniz demektir. Bunun için kitapta bazı yöntemler yer alıyor. Bir kere en önemlisi hiç bir hata yapmadığınızdan emin olacaksınız. Sonra sakin bir nefes alıp yediklerinizi gözünüzün önünden geçireceksiniz. Mesela süt ürünlerine ağırlık vermiş olabilirsiniz , azaltacaksınız. Ya da sınırlı izinliler duraksama yapmış olabilir bir süre tüketmeyeceksiniz. Suyu 1,5 litrenin altında içmiş olabilirsiniz hemen su içeceksiniz ve sizi neyin duraksattığını tespit ettikten sonra sakin ve kendinden emin bir şekilde ah vah tüh etmeden hemen üç gün boyunca su yerine yeşil çay içeceksiniz. Yeşil çay duraksamayı kırmak, Sebzenin tuttuğu suyu atmak ve bağırsakların çalışması açısından bir numaralı içeceğiniz. Eğer sevmiyorsanız benim gibi sevmeye çalışın. Tadı değişik gelecektir ilk başlarda içine biraz limon sıktığınızda işe yaradığını göreceksiniz. Hatta öyle ki duraksamaya girerseniz eğer ilk aklınıza gelen o sevmediğinizi sandığınız aslında sizin kahramanınız olan yeşil çay olacak. 

Duraksama kırıldığında ve kilo verme tekrar başladığında sınırlı izinlileri kullanabilirsiniz ancak dikkatli olmanızı tavsiye ederim. Kullanılabilir diye kullanmayın regl döneminde tatlı krizlerinde meyveli yoğurt bir numaralı kurtarıcı tavsiye ederim. Ben sınırlı izinli olarak en çok onu kullandım diyebilirim. Hiç panik yapmayın duraksamalar çok normal. Hatta regl döneminde +1 veya +2 kilo bile görebilirsiniz o da çok normal. Çünkü o dönemde vücut su toplar regl bittiğinde normal kilonuza dönersiniz. 

Bu arada ben yazımı yazarken şöyle bir camdan baktım yağış durmuş ve sakin bir havaya bırakmış yerini. Kış mevsimini pek sevmesem de aslında bazen böyle yağmurun sakin yağışı huzur veriyor. Yanında bir de şekersiz kahveniz varsa tamam. Biraz kafayı boşaltmak da gerekiyor. Aklınıza takılan veya sormak istediğiniz ne varsa ben hep buradayım...

Bol şans sevgili Dukancı dostlarım... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder